Mailing Tasarımı Nasıl Olmalıdır?

Email pazarlama stratejinizin en önemli ayaklarından biri de e-bülten tasarımıdır. Binlerce kişiye gönderdiğiniz emailler işletmenizin kurumsal kimliğini yansıtır. Standartlara uygun tasarlanan epostalar genellikle inbox’a düşerler. Yapılan araştırmalara göre bir emaili açtıran en önemli etken konu satırı, ancak gönderdiğiniz iletinin satışla sonuçlanmasını sağlayan faktör ise şüphesiz mailing tasarımı olmaktadır. Vermek istediğiniz mesajları gerek görsel gerek metin anlamında çok net ve sade vermeniz gerekmektedir.

E-Bülten Tasarımında Nelere Dikkat Edilmeli?

  • Email pazarlamayı profesyonel çapta yapan şirketlere bakıldığında kurumsal kimliklerini ve renklerini yansıtacak HTML tasarımlar kullandıkları görülür.

  • Tüm cihazlarda sorunsuz görüntülenme açısından e-bülten şablonugenişliği 600px – 750px arasında olmalıdır.

  • Hedef kitleye sadece resim ( jpg, png ) göndermek sağlıklı değildir. Şablon tasarımında Text oranı resim oranından fazla olmalıdır. Son dönemlerdeki eğilim %80 text %20 resim oranlı tasarımlardır.

  • HTML kodlamalarda inline CSS (aynı satırda) kullanılmalı. Javascript ve Flash kodları kullanılmamalıdır.

  • Mailing tasarımında kullanılan resimlerin ALT Text’leri yazılmalıdır. ALT textler mail istemciler (Gmail, Hotmail vb.) tarafından yorumlanmaktadır.

  • Tasarımda göz yoran çok zıt renkler ve resimler kullanılmamalıdır. Çoğunlukla beyaz ağırlıklı tasarımlar tercih edilir.

  • Font uyumuna ve bütünlüğüne dikkat edilmelidir. Genel eğilime bakıldığında “Helvetica” fontunun daha fazla tercih edildiğini söyleyebiliriz.

  • Her e-bültende en az bir adet aksiyona teşvik eden “Buton” kullanılmalıdır.

Java Mail'i Kullanmaya Hemen Başlayın